Become a part of the TranceAddict community! Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
tranceaddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Author
Thread    Post A Reply
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001

Zoals beloofd dan toch nog pics van mijn opstelling. Niet heel veel bijzonders maar wel praktisch opgesteld in mijn toch al kleine kamertje al zeg ik het zelf Oh ja let maar niet op de zooi, ik ga niet opruimen voor een paar fotootjes

2x Technics SL 1210M3D
1x Numark DM-3001X
1x Sony MDR-V700

Old Post Nov-17-2003 10:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click Here to Email Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

zal soon ff fototjes maken..
heb thuis staan een Dateq XTC,2 x Technics sl1210 en 1 pioneer cdj100s.

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Nov-17-2003 12:52 
Click Here to See the Profile for DjRV Click Here to Email DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

zooi?:P
Xie alleen een paar technics die staan te glimmen like ze de showroom in moeten

Old Post Nov-18-2003 03:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click Here to Email Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Registered: Jan 2002

Af en toe hoor ik als ik 2 platen in elkaar mix de bas niet meer. Volgens mij komt dit doordat de platen echt precies gelijk lopen. Wat moet je dan doen als op een feest ofzo zoiets voorkomt?? Want op livesets heb ik dit nooit gehoord en in de plaatselijke discotheek ook nie...

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-20-2003 09:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click Here to Email MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

Wat je dan volgens mij het beste kan doen is van een van de platen de lage tonen wat weg draaien. Het zal denk ik ook alleen voorkomen als je 2 platen met flinke bassen in elkaar mixt of niet?

Old Post Nov-20-2003 10:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click Here to Email Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

Dat komt omdat die bassen elkaar uitdoven als ze precies gelijk lopen, zeker als je ze op vol open hebt allebei.. Wat je ertegen kan doen is inderdaad zoals Ding zegt niet de bas van allebei vol open hebben (vind ik sowieso vaak matig klinken), mocht dat niet werken dan kun je een van de twee een HEEL klein tikje geven, zodat ze niet meer helemaal precies gelijk lopen. Uiteraard wel zo dat het niet klinkt als Jean op GHB en coke.

Dit is prima te doen zonder dat het opvalt, wanneer de bassen niet helemaal meer gelijk lopen zul je ze allebei weer horen.

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Last edited by basd on Nov-20-2003 at 11:11

Old Post Nov-20-2003 10:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

he hey halllllllllllow check wel ff je feiten wil je??????

JEAN DOET GEEN GHB

tis nog altijd coke!

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Nov-20-2003 10:37 
Click Here to See the Profile for DjRV Click Here to Email DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

Sorry Ruben

Ik zal het even editen

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-20-2003 11:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Oke bedankt voor de info, ik zal wat beter op de knoppen moeten letten. Ik liet je meestal niet allebij open staan, maar allebij half open en ze liepen ook precies gelijk...

Hahahaha, wat ik zaterdag toch weer mee maakte. Amateur dj-en...

Ik was bij een vriend van mijn zus die ook dj is. Hij is al een keer met mij platen gaa kopen enzo, en ik had een paar platen geleend van hem. Die moest ik nog terug brengen dus hadden we afgesproken een keer met z'n 2en te gaan draaien (een set). Hij heeft een hoop platen en er veel geld in gestopt, maar hij weet echt helemaal niks van de maten...

Dat vind ik opzich wel jammer. Hij kan de platen goed gelijk houden enzo, maar toen ik hem vroeg of hij dit niet een beetje raar vond klinken zei hij, hoezo lopen toch gelijk. Ik had zoiets van, laat hem maar, want als hij het al niet snapt (eigenlijk niet naar wil luisteren, eigenwijs) dan kan ik er ook beter niet over beginnen...

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-20-2003 20:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click Here to Email MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

IDD Menno, ik ken het.

Zelf heb ik toen ik dit jaat begon met draaien wat "tuts" doorgenomen op I-net. Opzich lette ik al wel een beetje op de maten; De plaat er in gooien na een roffel, een flinke hi hat of als er een deuntje weg valt. Maar dat is bijna altijd om de 8 (of 4) maten.
Maar het is vooral om 16 of 32 maten. Als je dat bij beide platen zo aanhoudt klinkt het bijna altijd beter.

Mijn buurjongen en goede vriend komt hier best vaak wat mee draaien maar wil dat gewoon niet aannemen. Hij mikt de plaat er heel vaak in als er van de uitgaande plaat alweer 1 maat voorbij is.
Als ik er dan iets van zeg dan maakt het natuurlijk niet uit want zo kan het ook.
IDD, maar het klinkt gewoon niet....

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-20-2003 22:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Ja ligt ook aan de plaat die je hebt. Neem nou DJ Albert vs. Presicion - Say yes (Katana Mix). Die heeft in het begin 80 maten en als je je dan aan de 32 maten houd, kom je niet goed uit. Ik snapte eerst ook nooit, toen ik deze plaat erin gooide, waarom hij niet klonk (nu gelukkig wel). Ik daar meestal wel om de 32 maten en kijk dan of het klinkt. Of ik moet 32 maten terug of verder, maar meestal nooit om de 16 maten.

Ik weet wel dat TiŽsto vaak bij de 16 maten z'n platen erin gooit. Soms vind ik dit wel klinken, maar soms ook weer niet .

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-21-2003 09:35  Netherlands
TranceFool
Rollinī Rhythms

Nu we het toch over maten hebben. Bij sommige technoplaten vind ik het erg moeilijk om de maten te herkennen. Een goed voorbeeld voor mezelf is Marco Carola - Diapason (denk dat veel mensen dit nummer wel kennen). Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor?
Ik heb het idee dat het nogal een domme vraag is, maar ik vroeg het me al een tijdje af

Old Post Nov-21-2003 09:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click Here to Email TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

tranceaddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:09.

Forum Rules: