Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

Damn wat een lijst zeg, ik wil misschien toch wel wat platen kopen ook al weet ik dat ik ze amper ga draaien. Laat het nog wel weten

Old Post Jun-18-2005 18:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Volgens mij hebben we het er al vaker over gehad, maar ik ben ook benieuwd naar jullie meningen en ervaringen naalden.

Ik moet, denk ik, weer aan nieuwe. Ik denk dat, maar hoe kun je dat goed controleren?

Hoelang gaan die dingen ongeveer mee?



Ik heb de Tonar Banana elementen en heb daar op het moment de zilveren Ortofon Pro naald op zitten.

Ik wist dat je deze Tonar Banana's en Ortofon Concordes uit kon wisselen met elkaar. Voor de "betere" Ortofon naalden had je, dacht ik, ook andere elementen nodig. Blijkbaar zijn al die elementen exact hetzelfde en is alleen de kleur anders.

Nu twijfel ik aan welke naald ik ga nemen.
Ortofon pro
Ortofon Dj S
Ortofon Dj E
Ortofon Night Club S
Ortofon Night Club E

De ortofon pro valt waarschijnlijk af omdat ik voor dat kleine beetje geld meer voor een DJ naald ga. Een E (Elliptische) naald is gevoeliger voor stof en klinken beter, maar je platen slijten ook minder hard. Bovendien zijn ze niet geschikt om mee te scratchen.
Dat laatste doe ik toch niet, maar draai wel veel platen terug.

Is dat dan slecht? Lijkt mij wel, ook al is het geen echt scratchen.
Zo ja, dan vallen de E naalden af en ga ik voor de S, maar welke?

De Night Clubs zijn een heel stukje duurder, zijn ze dat ook waard voor een thuis Dj met een simpele geluidsinstalatie...


Zelf denk ik dat ik dat verschil in geluidskwaliteit niet zal horen en dat ik daarom voor een naald uit de DJ serie ga.
Ik houdt mijn platen goed stofvrij over het algemeen, dus dat is geen probleem met de E naalden.
Omdat ik mijn platen toch best vaak terugdraai ben ik bang dat ik problemen krijg met de stabliteit. wiek an me daar meer over vertellen?!


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-20-2005 17:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

Ik blijf die stanton dingen gebruiken. Ik laat ze regelmatig op de rand kletteren en elke keer no problem. Bij die concorde is meteen je naald kapot en moet je steeds nieuwe kopen. Bij die stantons is er niets aan de hand.


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Jun-20-2005 23:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

Raoul, als ik jou was zou ik op het forum van new-line kijken.....daar staat denk ik alle info die je nodig hebt voor je keuze.

Old Post Jun-21-2005 07:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

True (over new-line).

Ben overigens zelf erg tevreden over mijn Ortofon Pro (de zilveren). Moet alleen effe van de week nieuwe naalden bestellen, maar die hebben het dan ook 2,5 jaar uitgehouden (soms perioden wat minder gebruikt, maar toch).


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Jun-21-2005 08:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tijs08
a.k.a Dj Teagle



Registered: Feb 2001
Location: Rotterdam (Posse), Holland

quote:
Originally posted by basd
Ben overigens zelf erg tevreden over mijn Ortofon Pro (de zilveren). Moet alleen effe van de week nieuwe naalden bestellen, maar die hebben het dan ook 2,5 jaar uitgehouden (soms perioden wat minder gebruikt, maar toch).


Check uw pm


___________________

Old Post Jun-21-2005 10:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for tijs08 Click here to Send tijs08 a Private Message Add tijs08 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Heb de Concorde Pro naald, and Night Club naald opzich voldoet de Concorde Pro voor alle taken uitstekend en ook ik laat ze regalmatig op de platter kletteren of druk de naald iets te hard op te plaat soms, geen probleem, ouwe plaat die eeuwen op de grond ligt? Geen probleem, even afblazen en draaien maar, af en toe wel even het borsteltje gebruiken wat er bij zit. De Night Club naald gebruik ik alleen eigenlijk om vinyl om te zetten naar mp3, om een zo goed mogelijke kwaliteit te behouden


___________________
We from Toilet Duck® recommend Toilet Duck®.

Old Post Jun-21-2005 10:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Ik heb gister bij new-line.nl 2 DJ S naalden besteld. Morgen krijg ik ze binnen als het goed is.

Prijsverschil tussen de Pro (€18)en de DJ (€21,50) is maar 3,50 dus dan een keer wat beters proberen. new-line is wel goedkoop met de naalden. Ben bij DJ stunter in eindhoven geweest en daar waren de banan's of Pro's al 25 euro...


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-23-2005 18:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'



Registered: May 2003
Location: Amsterdam

ik heb misschien een gekke vraag, maar ik heb tot nu toe altijd een oude pc gebruikt met Line Out, dat blauwe plugje, om sets te recorden vanaf mijn mixer. Nu heb ik een laptop met alleen een groene plug, line in, en een rode (mic). Ik kan nu niet meer op dezelfde manier sets opnemen, en via mic klinkt het voor geen fuck.... wat moet ik doen? iets aanschaffen etc, ik ben radeloos!

San


___________________



Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis


Old Post Jun-23-2005 19:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

quote:
Originally posted by sndh
ik heb misschien een gekke vraag, maar ik heb tot nu toe altijd een oude pc gebruikt met Line Out, dat blauwe plugje, om sets te recorden vanaf mijn mixer. Nu heb ik een laptop met alleen een groene plug, line in, en een rode (mic). Ik kan nu niet meer op dezelfde manier sets opnemen, en via mic klinkt het voor geen fuck.... wat moet ik doen? iets aanschaffen etc, ik ben radeloos!

San


Via je Line Out opnemen?

Ik heb hem altijd op mijn line in staan, die selecteerd het programma'tje wat je installeerd ook automatisch.. iig bij mij

Old Post Jun-23-2005 19:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Op www.aboutdj.nl staat een uitleg over hoe het in zijn werk gaat: http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/

zou normaal gesproken moeten werken!


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-23-2005 20:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'



Registered: May 2003
Location: Amsterdam

oke, volgens mij heb ik ze door de war gehaald. Mijn laptop, geluidskaart dus, heeft alleen een rode ingang en een groene (met zo'n hoofdtelefoontje ) ... geen blauwe... wat doe ik nu?


___________________



Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis


Old Post Jun-23-2005 21:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackobvious trancer!! [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPeter Dafnous - Face The Change (Activa Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:58.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!