Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De irritaties des levens
Pages (50): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jeronimo_jd
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2006
Location: Leuven, Westmalle

tjah, vroeger was er helemaal geen gsm...WAT DAN??? ik ben trouwens van plan om mijn gsm snachts af te zetten en minder in mijn broekzak te steken, ge weet nooit me die straling. In de cinema zet ik hem op stil en als ik toch telefoon krijg duw ik hem af, als het echt dringend is moeten ze maar een bericht sturen.

Old Post Jan-25-2008 14:58  Belgium
Click Here to See the Profile for jeronimo_jd Click here to Send jeronimo_jd a Private Message Visit jeronimo_jd's homepage! Add jeronimo_jd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Progrez
Antwerp's Finest



Registered: May 2004
Location: Antwerp

De niet te stoppen vloed aan zestienjarigen die zich elke dag opnieuw weer lijken te willen bewijzen.

Vaak doet de zestienjarige dat door straffe verhalen te vertellen tegen een leeftijdsgenoot. Bij voorkeur vertelt het ongedierte zijn of haar verhaal op de bus, waar iedereen de stoere anekdotes kan aanhoren. Een eerste opmerkelijke vaststelling is dat het merendeel van deze aandachtszoekers bestaat uit tetterende trutjes die hun gebrek aan intelligentie maar wat graag compenseren met de dikte van hun make-up laag. Een tweede vaststelling is dat tijdens de examenperiode zo ongeveer àlle schoolgaande trutten hysterisch beginnen tateren over de te kennen leerstof. Van twaalf tot vierentwintig; de examenperiode doet elke kip in een taterende trut veranderen. Gelukkig is er zo hier en daar nog een bescheiden meisje dat zwijgt en zich samen met mij stoort aan haar kwetterende geslachtsgenoten.

Hun mannelijke wederhelft is op de bus doorgaans minder praatziek. De mannelijke puber spuwt er zijn gal pas wanneer hij dronken, en vergezeld van een hele bende is. Hij beperkt zich meestal tot stoer de bus opstappen, want zijn echte terrein van terreur vormt zich tijdens publieke bijeenkomsten zoals fuiven of voetbalwedstrijden. Dat het haantjesgedrag vooral opspeelt tijdens fuiven is al langer bekend. De jongere beweegt zich voort in groep en moet zich dus ten allen tijde kunnen bewijzen tegenover zijn groepsgenoten. Het is echter dat laatste evenement, de voetbalwedstrijd, dat een nieuwe broedplaats voor stoere zestienjarigen lijkt te zijn. Ik heb geen idee over de situatie bij andere Belgische clubs. Bij Antwerp is het me de laatste maanden in elk geval opgevallen.

Alsmaar meer veel-te-stoer-ogende kindersmoelen mengen zich tussen de harde kern van supporters. Aangespoord door vrienden komt de rotpuber met stoere pas al aardig dronken het stadion binnengewandeld. Ondanks het feit dat hij amper ervaring heeft, kruipt hij direct naar boven om zich te mengen tussen de vaste aanhang die sinds jaar en dag komt kijken. Gelukkig gaat de iets oudere generatie hier af en toe tegenin. Negentig minuten lang naast een zatte onzin-uitkramende 16-jarige staan, maakt een mens immers agressief.

Het is zo tekenend voor de drang naar bevestiging en aandacht van de hedendaagse puber. Ik kan me in elk geval niet inbeelden dat ik, als prille tiener, richting het beruchte vak zou trekken om daar mee een grote bek op te zetten. Nee, ik had respect voor die indrukwekkende bende en wachtte tot ik de juiste mensen leerde kennen om er zelf tussen te gaan staan. En daar wringt het schoentje; geduld en respect zijn nu net twee zaken waaraan het de jeugd van tegenwoorig ontbreekt.

Ik vraag me af waar dit gaat eindigen. Want bus, fuif of voetbalwedstrijd..., ze zitten overal en overal zijn ze even irritant. Nog een paar jaar en ze breken uw eigen huiskamer open, vooralsnog de enige plek waar ze zich nog niet hebben gemanifesteerd, om er 17 bakken jupiler te komen leegzuipen.

Waar zal het stoppen, en wie zal het stoppen?




Dat deed deugd.


___________________

No Rules, Great Old

Last edited by Progrez on Jan-27-2008 at 21:54

Old Post Jan-27-2008 21:42  Austria
Click Here to See the Profile for Progrez Click here to Send Progrez a Private Message Add Progrez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer



Registered: May 2001
Location: Dendermonde

Op de dag dat je je begint te ergeren aan de jongeren die vervelend veel lawaai maken op de bus of trein mag je stellen dat je oud aan het worden bent. Ikzelf heb het ook al gemerkt dat die kinderen heel vervelend kunnen doen, maar later kom je dan tot het besef dat je nog niet zo lang geleden ook veel lawaai zat te maken op de trein of bus. Zelfs al was ik nooit iemand die wou opvallen.


___________________
http://onderlegger.cinebelblogs.be/

Old Post Jan-27-2008 21:55  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

de progrez is een zeiklaars


___________________
https://soundcloud.com/xilvr

Old Post Jan-27-2008 22:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Progrez
Antwerp's Finest



Registered: May 2004
Location: Antwerp

quote:
Originally posted by djcresto
...later kom je dan tot het besef dat je nog niet zo lang geleden ook veel lawaai zat te maken op de trein of bus. ...

Net niet, en dat is de kern van de zaak. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het nu veel erger is gesteld dan tien jaar geleden. Uiteraard werd er vroeger ook lawaai gemaakt op een bus, maar niet in de mate zoals het nu gebeurt. De normenvervaging bij de jeugd is een feit. Om een eenvoudig voorbeeld te geven; Vroeger werd er in het eerste en tweede middelbaar op haast kinderlijke wijze geroddeld over wie met wie gekust had. Nu heeft diezelfde generatie het over X en Y die met elkaar in bed hebben gelegen.


___________________

No Rules, Great Old

Old Post Jan-27-2008 22:11  Austria
Click Here to See the Profile for Progrez Click here to Send Progrez a Private Message Add Progrez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Progrez
Antwerp's Finest



Registered: May 2004
Location: Antwerp

quote:
Originally posted by Xilver
de progrez is een zeiklaars

Het is eens wat anders dan die inhoudsvolle posts die uit niet meer bestaan dan "Ibiza is voor janetten" (© Xilver) of "voetbal is voor mietjes" (© Xilver). Ik doe tenminste moeite om tekst en uitleg te geven over iets wat me niet zint.

En tiens, wie was is de auteur nu weer van dit onderwerp?

Taai af.


___________________

No Rules, Great Old

Old Post Jan-27-2008 22:20  Austria
Click Here to See the Profile for Progrez Click here to Send Progrez a Private Message Add Progrez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

Ik vul m'n posts gewoon niet graag aan met 90% pseudo-intellectueel gezever, en beperk me liever tot de kern van de zaak, zijnde, dat ik u nog steeds een zeiklaars vind. Het ging hier tenslotte toch over irritaties?


___________________
https://soundcloud.com/xilvr

Old Post Jan-27-2008 22:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Antwerp

ik heb ook die indruk, dat de jeugd vandaag een veel groter bakkes heeft en amper nog respect. ik kan me er soms ook mateloos aan irriteren


___________________

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Jan-27-2008 23:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

Het is ook wel zo natuurlijk. Volgens mij heeft het deels te maken met heel da gezever over "vrije opvoeding", en de belachelijke trend dat ge uw kinderen geen opvoedende tik meer zou mogen geven.

Als mijn klein mannen later iets serieus uitsteken, mogen ze van mij meer verwachten dan "nimeer doen he manneke". Ik heb vroeger een paar keer een goei mep achter op mijne kop gekregen van ons pa, en ik ben toch ook niet tot ne crimineel uitgegroeid...


___________________
https://soundcloud.com/xilvr

Old Post Jan-27-2008 23:54  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

mss is het de schuld van id&t ?

Old Post Jan-28-2008 08:29  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Real
hi!



Registered: Feb 2004
Location: Meerhout

Geen ruzie maken vrienden.

Old Post Jan-28-2008 08:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Real Click here to Send Real a Private Message Add Real to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

quote:
Originally posted by Push2005
mss is het de schuld van id&t ?


2006 heeft gebeld, ze willen hun grap terug


___________________
https://soundcloud.com/xilvr

Old Post Jan-28-2008 10:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De irritaties des levens
Post New Thread    Post A Reply

Pages (50): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID song form "Marco V - Heineken Green Space Live at Piramida Chorzow" Liveset [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMauro Picotto - Like This Like That [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:58.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!