Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by eieregooie
Mja ok, maar jij werkt in TV wereldje toch? We hadden het hier over een club/discotheek... Zou dus weleens verschil kunnen maken


Ja ik zit in TV wereld, maargoed, geluid is geluid en geluid in een studio wordt precies hetzelfde gecontroleerd als bij een discotheek.
Wij hebben namelijk regelmatig live-muziekbandjes op bezoek die ook wel van kieharde sound houden
Deze audiotechnici hebben waarschijnlijk dezelfde opleiding en kennis als een geluidsman in een discotheek of theater.
Het is namelijk niet alleen hoe hard het geluid staat..zijn meerder dingen waarbij je rekening moet houden.
Je kan bijvoorbeeld je audo flink in het rood hebben staan terwijl mensen dat nieteens horen.


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-08-2003 16:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by New Wave
Ja ik zit in TV wereld, maargoed, geluid is geluid en geluid in een studio wordt precies hetzelfde gecontroleerd als bij een discotheek.
Wij hebben namelijk regelmatig live-muziekbandjes op bezoek die ook wel van kieharde sound houden
Deze audiotechnici hebben waarschijnlijk dezelfde opleiding en kennis als een geluidsman in een discotheek of theater.
Het is namelijk niet alleen hoe hard het geluid staat..zijn meerder dingen waarbij je rekening moet houden.
Je kan bijvoorbeeld je audo flink in het rood hebben staan terwijl mensen dat nieteens horen.


Ok, geluid is geluid, maar er is wel degelijk verschil tussen studiowerk en live werk. Opleiding is idd hetzelfde, maar de toepassing van de kennis hoeft niet hetzelfde te zijn...

Old Post Nov-09-2003 02:48 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by eieregooie
maar er is wel degelijk verschil tussen studiowerk en live werk.

uhm, hallo? is studio geen live werk?
Ik dnek dat de kennis bij mijn collega's stukke hoger is dan een audioprutser in een club.
Ik hoor van audiotechnici altijd veel verhalen hoe verknaakt het geluid in clubs is. De plaats waar audio zich bevind heeft niets te maken of er verschil (van toepassen en controleren) in zit.
Het is PRECIES hetzelfde. Een audiotechneut die bij ons zit is juist nog precieser met geluid dan de meeste prutsers in clubs.
Ik heb net nog even je opmerking laten lezen, gheghe ze moesten wel heel hard lachen


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-09-2003 08:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Of er nu wel of geen verschil zit in studiowerk/studiogeluid en livewerk/livegeluid doet er ook even niet toe (al ben ik het met Tim eens hoor).
Ik denk dat ei ook vooral het verschil in volumes (aantal dB’s) in deze 2 werelden bedoeld en dat het daarom wel verschillend is.

Daar heb je in principe dan wel een beetje gelijk Ei, maar bij hoge volumes (in clubs en discotheken) is het zelfs nog slechter om in het rood te draaien!

Ik weet niet of je mijn stukje hebt gelezen, maar dan zou het je toch duidelijk moeten zijn, zeker als je op de link in mijn stukje hebt geklikt.
Hier nogmaals mijn stukje en lees dan even het stukje op de volgende link door:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?m=25917#25917

De link die ook in mijn verhaaltje staat.

quote:
In het rood draaien en clippen

Wanneer je in het rood draait (is ook clippen) of je versterker aan het clippen is vervormt het geluid dermate dat het schadelijke gevolgen kan hebben voor je speakers. Een vereenvoudigde, maar toch goede, uitleg van clippen vindt je hier.
In het rood draaien is dus per definitie fout net als dat het clippen van een versterker dat is.
Al bestaat er het rare fenomeen dat veel mensen vinden dat dit de geluidskwaliteit bevorderd. Het geluid is echter niet meer zo zuiver, maar het beïnvloed de klank waardoor het (zoals ik het omschrijf) agressiever dan wel feller klinkt en dat wordt door velen als "beter"ervaren.

Stelling blijft: rood = fout!

De juiste afstelling van je apparatuur vind je door het master volume op je mixer zo af te stellen dat de pieken tot de 0dB komen, maar dus niet in het rood schieten. Vervolgens draai je de versterker zo ver open tot dat de versterker gaat clippen. Voor de veiligheid draai je de versterker dan nog een slagje terug zodat er ook geen clip komt wanneer je de bass een keer wat verder open draait.
Je versterker staat nu optimaal afgesteld en kun je het volume regelen met de master op je mixer.


Nu zou het je toch echt duidelijk moeten zijn!

-----------------------------------------------------

2 FunkySimon:

Op het moment dat basd die reply plaatste stond er precies hetzelfde stukje als waarop jij reageerde. Je had toen niet goed gelezen.

Dit stond er toen:

quote:
Originally posted by raoel

De topics:
Je nieuwe platen
Naar welke platen ben jij op zoek?

Kunnen appart blijven, al kan ie laatste misschien net zo goed hier besproken worden om het wat actiever te houden.


Nu zou er niet "ie" maar "die" hebben moeten staan. Maar dan nog was het wel begrijpelijk.
Het betrof dus de topic Naar welke platen ben jij op zoek? waarvoor ik voorstelde om die hier te bespreken, maar inmiddels is dus besloten om die appart te houden. Bovendien staat de link nu in deze topic waardoor je niet meer hoeft te zoeken.

Weer een misverstand uit de wereld en de volgende keer dus dus wel (beter) lezen zoals basd al zei.

Een reactie als "OK" zou nu volstaan


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-09-2003 11:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by New Wave
Het is PRECIES hetzelfde. Een audiotechneut die bij ons zit is juist nog precieser met geluid dan de meeste prutsers in clubs.

Dat bedoelde ik ook te zeggen... En met live heb ik het ook niet zo zeer over een prutser in een club, maar meer over de ppl achter de knoppen bij theater en concerten en grote dance evenementen... En dat werk is verschillend in het feit dat je bij studio werk de tijd kan nemen die je nodig hebt, en bij live krijg je maar 1 kans... En dat vraagt om een andere aanpak Bij live heb je niet de tijd om uuren aan een knopje te prutsen tot het perfect staat, maar moet je er genoegen mee nemen als het ongeveer goed is...

Old Post Nov-09-2003 16:00 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

Sorry raoel, ik lees nu jouw post pas en dat verhaal had ik wel begrepen hoor... En ik bedenk me net dat Tim en ik het over verschillende typen studio werk hebben... als ik studio zeg bedoel ik opnamestudio, er is echter ook een hoop studiowerk dat ook live is (radio en tv bijv.), en dat valt bij mij uiteraard ook onder live

Old Post Nov-09-2003 16:10 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by eieregooie
Dat bedoelde ik ook te zeggen... En met live heb ik het ook niet zo zeer over een prutser in een club, maar meer over de ppl achter de knoppen bij theater en concerten en grote dance evenementen... En dat werk is verschillend in het feit dat je bij studio werk de tijd kan nemen die je nodig hebt, en bij live krijg je maar 1 kans... En dat vraagt om een andere aanpak


Uhmm, moet ik je toch weer even tegenspreken.
Wij maken alleen maar live televisie dus je tijd nemen...dat denk ik dus niet.
En ookal is programma niet live...dan heb je ook geen tijd om je koffie te roeren.
Want het MOET gewoon goed zijn.....staat een beetje amateuristisch als je steeds je programma moet over doen vanwege het feit dat meneer van geluid aan zijn leuter zit te krabben
Je hebt het hier over broadcast niveau dus professionaliteit is vereist, anders red je het namelijk niet.
Jij denk dus dat geluidsmensen een beetje laks zijn ? nou, 100% niet.
Wat niet live is, is meestal semi-live (live on tape).
Daarnaast moet geluid 100% goed zijn omdat je tijdens de montage niets aan gekraak of andere dingen kan doen. Dus meneer eieregooie, niet mijn collega's onderschatten.
Weet je trouwens hoe televisie gemaakt wordt ?
[/QUOTE]

quote:
Originally posted by eieregooie
Bij live heb je niet de tijd om uuren aan een knopje te prutsen tot het perfect staat, maar moet je er genoegen mee nemen als het ongeveer goed is...


Uhm, bij ons moet het geluid VOORDAT je het geluid hoord al goed zijn.........dus snap niet hoe je er bij komt dat zo'n man uren aan een knopje zit........


___________________
Allemaal gelul!!

Last edited by New Wave on Nov-09-2003 at 16:35

Old Post Nov-09-2003 16:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

In de topic je nieuwe platen had ik het over het volgende:

quote:
Is er een vergelijkingssite van (online) platenzaken?

Net zoiets als telecomvergelijkers.nl, maar dan voor platen zaken.

Zelf heb ik nu een bestelling lopen bij clubmusic.com en was toch een beetje huiverig om daar platen te gaan bestellen. Toch maar gedaan na enkele dingen over hun te hebben gelezen wat wel positief was.

Toen ik aan het zoeken was zag ik op heel veel forums vragen over webshops staan, maar ik heb geen één fatsoenlijke site gevonden.

Weten jullie er één?



Misschien wel iets om hier te bespreken.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-09-2003 19:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

kent iemand misschien een slowaakse online platenzaak??


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-09-2003 19:55  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by New Wave
Dus meneer eieregooie, niet mijn collega's onderschatten.

Hehe, ik onderschat je collega's niet hoor... ik geef alleen aan dat het 2 verschillende manieren van werken zijn... Ik zeg niet wat moeilijker of makkelijker is toch?

En als je me 2e post ook even had gelezen was deze hele reply niet echt nodig geweest, want daarin gaf ik al aan dat ik aan een opnamestudio zat te denken (waar studio's in de muziekwereld voornamelijk voor worden gebruikt), en niet een studio waarin ook live of semi-live wordt gewerkt... My bad dus

Old Post Nov-09-2003 20:00 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Tim, heb jij je nieuwe decks al?


De laatste week heb ik veel achter mun tafels gestaan en eigenlijk elke beatmatch loopt goed. Waar ik de meeste problemen mee heb is dat de platen simpelweg niet bij elkaar passen.

Wel weet ik zelf dat als je een plaat hebt die begint met een stevige baslijn en weinig hoge tonen dat die dan zowat op elke plaat gemixed kan worden.
Maar vaak genoeg zijn er ook platen die beide een flink melodie erin hebben zitten die toch goed bij elkaar gaan.

Natuurlijk is dit veel oefenen zodat je weet welke platen achter elkaar passen, maar hoe kun je het van te voren weten?
Waar let je dan op?


Gedeeltelijk is dit ook spelen met de tonen en het volume en heeft het zelfs met de kwaliteit van de mixer te maken, maar voornamelijk heeft het toch met de plaat zelfs te maken.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-09-2003 20:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by AlFerox
kent iemand misschien een slowaakse online platenzaak??

Eehh.. nee sorry


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-10-2003 07:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktune ID please - sounds very euro [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackC-Mos - "Burning Dimensions" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:12.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!