Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands
DJ Talk

Voor de DJ's onder ons,

In deze topic kunnen DJ's (of mensen die willen gaan draaien) discussiëren en vragen stellen over alles wat maar met het DJ-en heeft te maken:

- Mix/draai technieken
- DJ gear

Maar ook:

- Hoe om te gaan met het publiek
- Hoe het publiek te bespelen
- Opbouw van een set
- Betrouwbaarheid (online) platenwinkels



De topics:
* Je nieuwe platen
* Naar welke platen ben jij op zoek?

blijven apart om het overzichtelijk te houden.
Vragen in de trant van "waar heb je die plaat vandaan?" in één van die topics stellen of stuur de betreffende persoon een PM of e-mail.



quote:

Interessante links
- How to become a dj [Tweakers.net]
- about dj Afstellen van je draaitafels! Gear reviews en meer...
- Welke draaitafel voor welk budget? [new-line.nl]

DJ gear webshops
- New line met interssant forum en veel info over je gear.
- Dj Stunter

Online platenzaken (NL):
Dancegrooves
Only DJ's
Recess records
Rare records
Platenshop
Het alternatief
VIP records






Heb jij nog interessante links die hier bij zouden moeten?
PM me dan even.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Last edited by raoel on Nov-09-2003 at 12:10

Old Post Nov-06-2003 19:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Zelf dan maar meteen beginnen met een vraagje.

Ik heb de volgende mixer:
http://www.alecto.info/meng/pmx-300.html

Fijn ding IMO, kwaliteit zal het wle niet echt zijn.
Mijn probleem is dat ik vaak het volume van een plaat moeilijk in kan schatten. Natuurlijk gaat dit heel behoorlijk via je gehoor als je door de koptelefoon luisterd, maar ik heb wel eens een setje opgenomen en als ik um dan terug luister merk je toch goed de verschillen in volume tussen enkele nummers.

Er zijn ook mengpanelen met van die metertjes voor elk kanaal, ik heb die alleen voor de totale output.

Zijn die dingen los verkrijgbaar of heb je dat niet nodig en zijn daar andere makkelijke foefjes voor?


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-06-2003 19:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by raoel

Zijn die dingen los verkrijgbaar of heb je dat niet nodig en zijn daar andere makkelijke foefjes voor?


Je kan wel losse PPM (digitaal)/VU (analoog) meters kopen.
Maar: je wilt denk ik via zo'n peak-level-meter de peak van je preview even hard laten lopen als de peak van je schuif die open staat. toch?
Dit kan dacht ik alleen op je mengtafel omdat daar alleen je geluid dus veranderd wordt.
Een PPM meter tussen je deck en je mixer geeft dus alleen de peak van het geluid uit je platenspeler, hier kunje dus niets mee.
Een PPM meter tussen je mixer en je versterker geeft de peak die uit je mixer komt, dit is echter wel alleen als je je faders open schuift (dus geen pre-listening)
Een PPM meter tussen je versterker en je boxen..tja, dat is je eindresultaat wat uit je speakers komt.


Heb je hier wat aan ?

Trouwens wel een goed initiatief dit.
Als je vraag heb betreft dingen over draaien dan ken je die hier goed kwijt.
Ik vind dit wel een sticky waard meneren moderators.


___________________
Allemaal gelul!!

Last edited by New Wave on Nov-06-2003 at 20:10

Old Post Nov-06-2003 20:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!



Registered: Oct 2000
Location: Amsterdam + Ammerzoden

quote:
Originally posted by raoel

Mijn probleem is dat ik vaak het volume van een plaat moeilijk in kan schatten. Natuurlijk gaat dit heel behoorlijk via je gehoor als je door de koptelefoon luisterd, maar ik heb wel eens een setje opgenomen en als ik um dan terug luister merk je toch goed de verschillen in volume tussen enkele nummers.

Er zijn ook mengpanelen met van die metertjes voor elk kanaal, ik heb die alleen voor de totale output.



ik heb ook maar 1 metertje voor de output en het is idd lastig. zker als je opneemt, om alles goed te krijgen. Maar tis gewoon beetje opgevoel doen. En ook goed naar die 1 meter kijken. Als je gewoon oplet dat er bv maar blokje rood word dan is in principe je volume gelijk van je set.

Mengpanelen die metertjes hebben voor elk kanaal kan heel handig zijn. Al moet je daar niet al te veel opletten want het hoeft niet altijd te kloppen. ALthans dat is mijn ervaring. Het beste is gewoon alles op gevoel te doen. Dus veel oefenen!!!

Ik zelf heb wat prodjoecer vraagjes maar dat kan ik beter in prodjoecer forum doen denk ik?!?! al produceren er toch wel redelijk wat NLTAers


___________________

Old Post Nov-06-2003 20:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Duke2003
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2003
Location: Amsterdam

goed topic ik heb net m'n eerste draaitafel en mixer gekocht en ga na m'n toetsenperiode zwaar oefenen! die site voor beginnende dj's is erg handig daarij dnk ik

Old Post Nov-06-2003 20:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Duke2003 Click here to Send Duke2003 a Private Message Add Duke2003 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Apoptosis
I'm Jacks raging bileduct



Registered: Dec 2001
Location: Noord-Holland

quote:
Originally posted by raoel
Mijn probleem is dat ik vaak het volume van een plaat moeilijk in kan schatten. Natuurlijk gaat dit heel behoorlijk via je gehoor als je door de koptelefoon luisterd, maar ik heb wel eens een setje opgenomen en als ik um dan terug luister merk je toch goed de verschillen in volume tussen enkele nummers.


Als ik een plaatje erin mix zet ik de Gain (bovenste draaiknop) altijd een stukkie zachter dan normaal, vervolgens gooi ik de schuif in 1x helemaal open en geleidelijk de Gains bijstellen totdat het even hard klinkt. En tegelijkertijd ook een beetje met al die andere draaiknopjes lopen kloten... Ofwel, ik doe het ook altyd op gevoel

Eerst keek k ook altijd in hoeverre die metertjes gelijk liepen, maar dit werkt niet echt vind ik...


___________________
Keaton always said, 'I don't believe in God, but I'm afraid of him.' Well I believe in God. And the only thing that scares me is Keyser Soze.

Old Post Nov-06-2003 21:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for Apoptosis Click here to Send Apoptosis a Private Message Visit Apoptosis's homepage! Add Apoptosis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT



Registered: Apr 2002
Location: Earth

als je je kanalen op gelijk volume wilt hebben, kun je er natuurlijk een limiter tussen gooien, probleem is echter alleen dat -als het kanaal te hard staat- de limiter eruit knalt, en je dus gelijk al je geluid kwijt bent.....

Old Post Nov-06-2003 21:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jesse
Gaming TrancEaddict



Registered: May 2001
Location: Breda, Netherlands

Net zoals je draait en mixt op je gevoel...zo gaat ook het volume op mn gevoel..Bij het naluisteren merk ik meestal weinig verschil tussen de verschillende nummers. Die VU meter gebruik ik ook amper eigenlijk.

Old Post Nov-06-2003 22:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jesse Click here to Send Jesse a Private Message Add Jesse to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

Ik gebruik die VU-meters dus juist wel, vind het wel rete-handig eerlijk gezegd.. Wanneer ik de tweede plaat gelijk leg kan ik meteen daarmee heel snel het volume gelijk krijgen, scheelt me een hoop tijd..

Bovendien heeft praktisch elk goed (duurdere prijsklasse) mengpaneel twee VU-meters.. Dus ben niet echt bang dat het met andere mixers dan een keer fout gaat lopen.




En zou FunkySimon eerst eens willen lezen voordat ie commentaar geeft Die nieuwe platen thread moet inderdaad maar wel apart blijven.. HET GING OM DIE ANDERE! DE ONDERSTE! DUS NIET DE BOVENSTE! Anders wordt dit een zootje. Vind dit trouwens een ERG goed initiatief! Je kunt altijd wel leren van anderen..


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-07-2003 07:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jesse
Gaming TrancEaddict



Registered: May 2001
Location: Breda, Netherlands

quote:
Originally posted by basd
Bovendien heeft praktisch elk goed (duurdere prijsklasse) mengpaneel twee VU-meters.. Dus ben niet echt bang dat het met andere mixers dan een keer fout gaat lopen.


Hmm, ik heb maar 1 VU meter (heb een Behringer DX 500) dus daarom gebruik ik m ook zo weinig...Ik kan het verschil toch niet echt duidelijk direct zien, tenzij ik ff wissel met de kanalen die ik wil horen.

Old Post Nov-07-2003 09:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jesse Click here to Send Jesse a Private Message Add Jesse to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Voor mijn "volume" probleempje is dus niet echt een oplossing, behalve investeren in een betere mixer.


quote:
Originally posted by basvh
Als je gewoon oplet dat er bv maar blokje rood word dan is in principe je volume gelijk van je set.


Dat moet je dus echt afleren Bas. Ik zie het heel veel DJ's doen, maar het ontzettend slecht wanneer men goed omgaat met de geluidsinstalatie in een discotheek, club, of café.

Dit geld als er een goede geluidsinstalatie staat, met name een goede versterker. Die versterker moet je op het volle volume zetten, helemaal open dus. Vervolgens regel je met de "master" het uitgangniveau van de mixer zodat het geluid op het goede volume komt.
Maar je mag dan niet "in het rood" gaan draaien omdat de versterker dan een te zwaar (meer dan 1 volt (?)) signaal binnen krijgt. De versterker kan/gaat dan "clippen" waardoor je de speakers kunt opblazen of de versterker schakelt zich uit waardoor het volume dus even weg valt.

Thuis is het een ander verhaal omdat je daar over het algemeen op een lager volume draait en mensen hebben over het algemeen niet zo'n goede versterker thuis waardoor je ontzettend veel ruis krijgt als je dat din open zet.

Het kan zijn dat mijn verhaal niet helemaal klopt, maar ik heb het al van 2 mensen die veel met geluid werken gehoord. Hun verhaal week ook een beetje van elkaar af.

Maar let maar is op in tenten waar je de versterkers ziet staan. Als de DJ in het rood staat de draaien dan zie je ook rode lampjes aan gaan en dat moet dus eigenlijk niet.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-07-2003 09:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Houden we de topic:
Naar welke platen ben jij op zoek?

Gewoon appart?
Ik zal dat zo in de openingspost neerzetten, als mensen het liever wel hier hebben laat het dan maar weten, anders niet reageren.

Voor andere interessante links moet je me maar ff PM.
Hier melden kan ook, maar dan wordt het onoverzichtelijk denk ik en misschien ize ik het over het hoofd.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-07-2003 09:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackKiller Tune!!!! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJunkie XL - "Beauty Never Fades" (Animatrix Edit) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:27.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!