Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De CD-Compilatie Thread
Pages (95): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by Gladius
Luc, als ge wilt stuur ik u wel 'ns ne CD-R met wat van m'n favorieten van de laatste maanden & jaar


post eens een (fictieve) TL, ik ben wel benieuwd wat ge derop zou zetten

Persoonlijk vind ik tegenwoordig mijn ding ook veel moeilijker in trance. Zoals Luc al aangeeft, heel veel nieuw spul is gewoon vrij generic. Daarbij komt nog dat ik persoonlijk een hekel heb aan vocals, en net die komen tegenwoordig toch wel vaker terug in trance dan vroeger het geval was ... En aangezien ik dus minder mijn ding kan terugvinden in trance, ben ik op zoek gegaan naar andere zaken. En op dit moment vind ik mijn smaak meer terug in psy.

Old Post Oct-31-2007 21:22  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Antwerp

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
De vraag is natuurlijk of dit album wel een klassiek trancealbum moest zijn?

ik reageerde gewoon op comments zoals 'trance als rode draad' en 'zo moet trance anno 2007 zijn', en daar ben ik het niet mee eens.

een TL, hmm, aangezien ik geen dj ben geef ik gewoon een lijstje van m'n favo's, volledig random, wat oudere en nieuwere door elkaar. ik pik er wel enkel de uplifting nummers pur sang eruit.
Lolo - Poem
Cold Blue & Del Mar - 11 days
Daniel Kandi - Make Me Believe
Miguel Sassot - Empty (Aly & Fila Remix)
Seismicbeats aka Santoz - Pictures
Adam White - Never Tell What You Think
Evbointh - One Wish (Daniel Kandi & Mark Andréz Remix)
Tenthu - Dark Horizon (Tetrazone Remix)
Orion - Adamantica (& Gobstice)
C-Quence - Make Your Own Choice
Lemon & Einar K - Hope
Activa - Flashpoint
Sonic Division - Khatan
Syna - Do you feel?
Above & Beyond pres. Tranquility Base - Oceanic (Sean Tyas Remix)
Sonic Division & Spychool - Crying Dew (N2O Remix)


___________________

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Last edited by Gladius on Oct-31-2007 at 22:19

Old Post Oct-31-2007 21:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by Gladius
Volgens mij zitten er nogal wat oldskool-tranceliefhebbers (wss zoals gij Luc) nu met het probleem dat ze alle hedendaagse trance over dezelfde kam scheren. Het is volgens mij zo'n beetje ne vicieuze cirkel; ge denkt dat er niets goed meer bestaat, dus luistert ge er niet meer naar.


Niemand heeft ooit gezegd dat alle hedendaagse trance van slechte kwaliteit is. In dit steeds digitaler wordende tijdperk worden we gewoon voortdurend overspoeld door weinig memorabele melodieën gehuld in een geprefabriceerd plastic vestje. De term 'run-of-the-mill' is nog nooit zo van toepassing geweest als vandaag. Daarom wordt het ook steeds moeilijker om die ene sterke uplifter te vinden tussen de tientallen waardeloze releases. Maar die is er zeker wel.

Ik ben gewoon blij dat er een brug begint te ontstaan tussen tech house en trance, want er is echt wel nood aan die snijdende, rauwe grooves van vroeger. De melodieën zijn er nog steeds maar nu opnieuw ondersteund door een heldere en vooral herkenbare groove die zeer vaak lijkt te ontbreken in de soep van filters waarmee we dagelijks worden geconfronteerd. Er zijn duidelijk Ableton-technieken te horen in het First State album, maar die versieren louter de bestaande melodieën en vormen niet het centrale punt van de tracks, wat bij vele releases wel het geval lijkt te zijn.

Old Post Oct-31-2007 22:22  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Gladius
Lolo - Poem
Miguel Sassot - Empty (Aly & Fila Remix)
Adam White - Never Tell What You Think
Lemon & Einar K - Hope
Activa - Flashpoint
Above & Beyond pres. Tranquility Base - Oceanic (Sean Tyas Remix)


Deze platen bvb vind ik ook leuk hoor; je hebt inderdaad nog oog voor kwaliteit want deze releases bevatten nog iets van de oorspronkelijke trance. Die Adam White track is zelfs een 2007 remake van een bonzaiplaat 'Oudja - Never Tell What You Think'; maar dit terzijde. Ik vind alleen dat ze te zeldzaam worden en dan worden gedropt in een tranceset met 15 andere saaie tracks waardoor de hele set behoorlijk slap wordt. Armin Van Buuren is hier nu voor mij het schoolvoorbeeld van.

Moest je topics zoeken van 2 jaar terug dan zou je zien dat ik de trance in 2005 nog ferm verdedigde t.o.v. de vroegere trance. Dan kwamen er naar mijn gevoel wél nog fijne uplifting platen uit; en een pak meer die de moeite waren dan vandaag. Als ik bedenk hoeveel ik heb genoten van tracks als Carrie Skipper - Time Goes By (Super8 Bangin' Remix); First State - First State; Phynn - Lucid; Acues & Elitist - Zonderland en vele anderen die ik nu niet ga noemen; dan kun je me moeilijk het etiket 'oldskool tranceliefhebber' opkleven. Ik geniet van alles maar dit jaar is het naar mijn gevoel toch zo erg gesteld met de traditionele uplifting dat ik blij ben met de invloeden van minimal en techhouse
Ik kan me zeer goed vinden in de post van TOR hierboven.

Old Post Oct-31-2007 22:56  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

even de tijd genomen om het album te beluisteren en dan ook maar eens een poging gedaan om een korte review te geven

01. Reach Me: een zeer leuke track om het album te beginnen, de intro vond ik wel een beetje te langdradig. Doet mij wel enigzinds denken aan een track van Tiësto zn "Elements Of Life" Album
02. Where Do We Go (ft. Tiff Lacey): In eerste instantie kon ik mij echt niet vinden in deze track. Bij de tweede luisterbeurt viel hij wel al beter mee. Maar ik vind het zeker geen topper, daarvoor onderscheidt hij zich te weinig van andere vocal tracks en daar heeft de vocal zelf veel mee te maken. Die komt mij een beetje te standaard over en brengt weinig toegevoegde waarde.
03. Rhapsody: een vrij degelijke track. De track bevat een aantal leuke elementen, maar toch blijf ik met een gevoel zitten dat het beter had gekunt.
04. Falling (ft. Anita Kelsey): een nieuwe vocal track. Begint met een vrij funky beat, en wonder boven wonder, vind ik in deze track de vocals al stukken beter. De overall sound ligt mij beter, en er is een betere harmonie tussen track en vocals ... jammer dat na die leuke intro het vervolg gewoon keihard sucked. Die funky beat wordt een irritante beat. De leuke sound en vocal komt wel nog éénmaal terug, maar kan het geheel helaas niet redden. De track gaat daarna gewoon weer verder op zn elan, ... met die saaie en monotone beat.
05. Between The Notes: Bij het beluisteren van deze track dacht ik eerst de nieuwste M.I.K.E plaat te horen ... en tegenwoordig is dat helaas geen compliment meer. Gewoonweg een slechte track en allesbehalve orgineel. Hier zit absoluut NIETS in. Ik heb niet eens de moeite gedaan om hem helemaal uit te luisteren
06. You Own Way (ft. Elliot Johns): deze track gaat onmiddellijk van start met een leuke beat en ook de vocal van Elliot Johns doet vlug zijn intrede. Er zit inderdaad een bepaalde gelijkenis in met "What You Need" (die ik persoonlijk vrij goed vond), waardoor de track wel niet echt orgineel over komt. Ik weet deze track in eerste instantie zeker te apprecieren. Maar toch kan ook hier de volledige track mij niet boeien en wordt hij ontsierd door een irritante sound en beat na het leuke vocal fragment. De track in zijn geheel kan er net mee door, maar moet het dus vooral hebben van de catchy vocal.
07. Half Light: naarmate het album vordert heb ik steeds minder zin om er nog veel woorden aan vuil te maken. In eerste instantie vond ik dit een ENORM saaie track, waar absoluut NIETS bleek in te zitten. Tot de break ... zeer mooi, alleen ooooooooh zo jammer dat dit het enige mooie aan deze track is. Daarna zet de track zich verder met een Rank 1-achtige sound ... ik wordt hoe langer hoe triestiger van hetgeen ik hoor
08. Alter Ego: het wordt echt wel hopeloos
09. Evergreen: Deze track is iedereen ondertussen wel voldoende bekend. Ik kan hem enorm apprecieren. Hij begint in de stijl van "First State" en "Sacred", gewoon een enorm goeie trancer. Ondertussen heb ik mij er ook al kunnen over heen zetten dat de geweldige break en build up geen vervolg krijgen. Ik heb het ondertussen zelfs leren apprecieren aan de track.
10. Sierra Nevada: een leuke afsluiter van het album

Overall: De meeste tracks bevatten wel een aantal leuke elementen, maar voldoen toch zelden volledig aan mijn verwachtingen. Hier had volgens mij veel meer mee gedaan kunnen worden. Enerzijds moet wel in positieve zin opgemerkt worden dat er voor een grote afwisseling is gekozen op het album, anderzijds heb ik dan wel de indruk dat ik alles wel al eens gehoord heb. Momenteel helt de balans eerder naar de negatieve kant over voor mij, mss dat het met een aantal extra luisterbeurten nog veranderd

Old Post Oct-31-2007 23:02  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glaniskanis
Vadsig Modale Snollen INC



Registered: Jan 2001
Location: The Netherlands

Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar die rips die de rondte doen van het First State album zijn gruwelijk slechte kwaliteit (en dan bedoel ik niet alleen die van de blackhole player)


___________________
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMG
My New Mix! A Plausible Landscape [2012]

Old Post Nov-01-2007 00:15 
Click Here to See the Profile for Glaniskanis Click here to Send Glaniskanis a Private Message Add Glaniskanis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!



Registered: Feb 2005
Location: Drongen - Baarle

quote:
Originally posted by Glaniskanis
Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar die rips die de rondte doen van het First State album zijn gruwelijk slechte kwaliteit (en dan bedoel ik niet alleen die van de blackhole player)


is dan ook 'soort' van promo he

Old Post Nov-01-2007 00:27  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Zetski
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2004
Location: Kortrijk

Het album van First State is waarschijnlijk unmixed? cdjshop vermeldt 1x mixed cd album maar zal een vergissing zijn zeker?

Old Post Nov-08-2007 15:50  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

Goed nieuws voor jou, BZRK

quote:
MR SAM COMPILING OPUS SECUNDO

Due to the massive success of his first Mix album series called OPUS, we are proud to announce that Mr Sam is already busy compiling the 2nd ‘OPUS’ series : ‘SECUNDO’.

“The ‘OPUS’ series concept is now an established name and gives young and upcoming producers the opportunity to show their skills and talents. The first OPUS was a success and I want to keep the quality of the track selection for the second OPUS ‘SECUNDO’ and even make it better than it is”, says Mr Sam

The ‘OPUS’ series is based on Mr Sam’s idea to create a unique mixalbum with a wide variety of musical genres and no musical boundaries. “I'm looking for all kinds of progressive house and trance, Balearic breakbeat, electro, minimal, alternative, vocal, in short: quality stuff. I'm open to everything, so feel free to send me everything you might consider for this release”.

“Quality and originality are the key words. Musical styles don’t count! I truly believe in young talent. I always help many of them in developing themselves”, Mr Sam says.

Of course, with the large amount of tracks that are being submitted, Mr Sam will choose the ones he prefers the most. However, he'll get in touch personally with each of you who sent him tracks and he will take time to really listen carefully to not miss anything.

This time, Mr Sam will take things to another level. Most of the tracks licensed for the album need to be unsigned, free for licensing and all cuts will be released on Black Hole on the OPUS Album’s Digital Sampler and Mr Sam will pick up the ‘crème de la crème’ for his own label, that he will start up soon in collaboration with Black Hole Recordings.

You can send links to your tracks to sam@mrsam.tv Make sure to make your tracks available in the mp3 format at 320kbps downloads or send the tracks through Mr Sam’s MySpace page: www.myspace.com/mrsam_tv or www.myspace.com/mrsamopus.

Don’t forget to send your email address with the label info copy of the tracks you're sending, and Mr Sam gets in touch with you as soon as possible.

Deadline is set on 31 January 2008, so do not hesitate to send Mr Sam your best material before the closing date.

All information on the previous OPUS release (June 2007) is available on: www.myspace.com/mrsamopus, with track listings, artwork, video trailers and so on.

MACHINES DON’T MAKE THE MUSIC, IDEAS DO!

Old Post Nov-17-2007 16:17  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BZRK
headcase



Registered: Aug 2003
Location: Desselgem, Belgium

Hehe, had ik al gezien ja


___________________
Songs I'm dying for:
Topher Jones feat Meredith Call - Benediction // Imogen Heap - The Moment I Said It (Ben Brown Remix) // Probspot - Crimes Of Passion // Tkac & Haverlik - Leeane (Kalafut & Fygle Remix) // Luke Chable - Melburn (Am Bee En Tea Mix) // Mogwai - Hunted By A Freak (Attention Deficit's Leave A Light On Mix)

Music never separated people. No one style music is better than the other and no one style is truer than the other. It's all music !!
Please ID this track

Old Post Nov-17-2007 17:00  Belgium
Click Here to See the Profile for BZRK Click here to Send BZRK a Private Message Visit BZRK's homepage! Add BZRK to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Zetski
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2004
Location: Kortrijk

Kent er iemand nog online shops om cd's aan te kopen, buiten cdjshop.com?

Old Post Nov-22-2007 09:45  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BZRK
headcase



Registered: Aug 2003
Location: Desselgem, Belgium

quote:
Originally posted by DJ Zetski
Kent er iemand nog online shops om cd's aan te kopen, buiten cdjshop.com?


Tjah wat bedoelt ge precies met cd's? Als ge trance singles zoekt, dan weet ik ook niks anders dan cdjshop. Maar voor compilaties kunt ge misschien eens zoeken op on amazon , proxis.be of bol.com.


___________________
Songs I'm dying for:
Topher Jones feat Meredith Call - Benediction // Imogen Heap - The Moment I Said It (Ben Brown Remix) // Probspot - Crimes Of Passion // Tkac & Haverlik - Leeane (Kalafut & Fygle Remix) // Luke Chable - Melburn (Am Bee En Tea Mix) // Mogwai - Hunted By A Freak (Attention Deficit's Leave A Light On Mix)

Music never separated people. No one style music is better than the other and no one style is truer than the other. It's all music !!
Please ID this track

Old Post Nov-22-2007 16:27  Belgium
Click Here to See the Profile for BZRK Click here to Send BZRK a Private Message Visit BZRK's homepage! Add BZRK to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De CD-Compilatie Thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (95): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother beautiful track to identify (#6) [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLisa Pin-Up - "Can't Top It" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:24.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!