Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by raoel
Natuurlijk is dit veel oefenen zodat je weet welke platen achter elkaar passen, maar hoe kun je het van te voren weten?
Waar let je dan op?

Haardstijl gaan draaien, past allemaal precies.


Nee effe serieus, het is echt een kwestie van je platen leren kennen..
Bepaalde dingen kun je natuurlijk wel van te voren bepalen:

- plaat die met veel laag (kick, bass) begint past makkelijker over de vorige plaat

- wanneer je toch een plaat hebt die met veel mid en hoog begint, probeer dan een stuk te zoeken in de vorige plaat die weinig mid en hoog heeft

- wanneer ze allebei veel hoog (strings, vocals) hebben, ligt het aan de 'key' (toonsoort) of die platen wel goed bij elkaar passen. Sommige combinaties werken beter (VEEL beter) dan andere.. Zit een heel stuk muziektheorie achter. Zoek maar eens op 'harmonic mixing', dat zou wel wat informatie moeten opleveren.. Vereist wel een BERG oefening en een goed getraind oor, om te horen in welke key een bepaalde plaat zit..


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-10-2003 07:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by raoel
Tim, heb jij je nieuwe decks al?



Nee die sukkels van de postbank schieten niet op met mijn betaling.
Ik hoop dat ik ze volgende week heb.


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-10-2003 12:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by eieregooie
Hehe, ik onderschat je collega's niet hoor... ik geef alleen aan dat het 2 verschillende manieren van werken zijn... Ik zeg niet wat moeilijker of makkelijker is toch?

En als je me 2e post ook even had gelezen was deze hele reply niet echt nodig geweest, want daarin gaf ik al aan dat ik aan een opnamestudio zat te denken (waar studio's in de muziekwereld voornamelijk voor worden gebruikt), en niet een studio waarin ook live of semi-live wordt gewerkt... My bad dus


Ahh okee het is je vergeven


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-10-2003 12:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
snitz
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Kerkdriel,Holland

quote:
Originally posted by raoel
Tim, heb jij je nieuwe decks al?


De laatste week heb ik veel achter mun tafels gestaan en eigenlijk elke beatmatch loopt goed. Waar ik de meeste problemen mee heb is dat de platen simpelweg niet bij elkaar passen.

Wel weet ik zelf dat als je een plaat hebt die begint met een stevige baslijn en weinig hoge tonen dat die dan zowat op elke plaat gemixed kan worden.
Maar vaak genoeg zijn er ook platen die beide een flink melodie erin hebben zitten die toch goed bij elkaar gaan.

Natuurlijk is dit veel oefenen zodat je weet welke platen achter elkaar passen, maar hoe kun je het van te voren weten?
Waar let je dan op?


Gedeeltelijk is dit ook spelen met de tonen en het volume en heeft het zelfs met de kwaliteit van de mixer te maken, maar voornamelijk heeft het toch met de plaat zelfs te maken.



ook kun je eventueel proberen om de mid en de hi zo ver mogelijk weg te draaien en dan langzaam de plaat met vocal drin brengen daarmee vang je het meeste op. Maar dit blijft toch meer gevoel.

Old Post Nov-10-2003 18:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for snitz Click here to Send snitz a Private Message Visit snitz's homepage! Add snitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by snitz
ook kun je eventueel proberen om de mid en de hi zo ver mogelijk weg te draaien en dan langzaam de plaat met vocal drin brengen daarmee vang je het meeste op. Maar dit blijft toch meer gevoel.


Dan krijg je een hele doffe irritante stem. gewoon lekker beuQen, hard op hard!


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-11-2003 14:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

Goed initiatief deze thread, heb um al een beetje geedit die beginpost om het wat overzichtelijker te maken.

Wat er misschien aan gedaan kan worden is een deel overnemen uit die andere thread (voor buitenlanders), bv alle links naar platenzaken en online platenzaken. Des te meer info, des te beter. Niet Raoel?

Voor de rest wel kicken. Ik lees wel mee


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Nov-11-2003 14:31 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!



Registered: Oct 2000
Location: Amsterdam + Ammerzoden

misschien een leuk ideetje om een fototje met je equipment te posten>

Dit is mijn hobby setje>





2 maal technics 1210 m3d
1 maal vestac pmc15
1 maal limit cdj 700 dubbele cd speler
1 maal sennheiser hd270
1 maal Sony MZ-R900


___________________

Old Post Nov-11-2003 20:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
snitz
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Kerkdriel,Holland

Goed ideetje bas

Hier mijn setupje:





2 X Technics SL 1210M3D
1 X Pioneer DJM-600
1 X Sony MDR-V700
1 X HANDMADE MEUBEL

Old Post Nov-11-2003 21:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for snitz Click here to Send snitz a Private Message Visit snitz's homepage! Add snitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

quote:
Originally posted by snitz

1 X Pioneer DJM-600
1 X HANDMADE MEUBEL



Zo, mooi meubeltje hoor, maar een DJM-600 als thuis mixer. Geld over?
Of werk je full-time?

Overigens lijkt me het wel een fijne mixer, al is de lay-out wel een beetje druk en die master hadden ze wel ergens anders mogen plaatsen, beetje link zo...


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-12-2003 09:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
smoking-joe
HESSI JAMES



Registered: Jul 2003
Location: near Frankfurt / M germany | GTA # 109

quote:
Originally posted by snitz
Goed ideetje bas

Hier mijn setupje:





2 X Technics SL 1210M3D
1 X Pioneer DJM-600
1 X Sony MDR-V700
1 X HANDMADE MEUBEL


spricht hier jemand deutsch ??
ich hätte gerne mal die maße , will das bei mir auch so bauen


___________________

Old Post Nov-12-2003 13:10  Germany
Click Here to See the Profile for smoking-joe Click here to Send smoking-joe a Private Message Visit smoking-joe's homepage! Add smoking-joe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger



Registered: Jan 2001
Location: Holland

ffs hij heb een djm-600 Die doe ik mezelf kado als ik afstudeer
Ik heb nog foto's op m'n pc thuis staan, die gooi ik vanavond wel online.


___________________

Old Post Nov-12-2003 13:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

Grappig idee Ding, nieuwe mixer als je afstudeert, misschien ook iets voor mij

Heb zelf geen foto's van mijn set-up helaas.. Heb ook geen digicam dus voorlopig zit dat er ook niet in. Niet dat het boeiend is hoe het erbij staat.. Kastje, twee draaitafels en een mixer ertussen.. Komt nog een setje monitoren boven.. En da's alles


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-12-2003 14:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmark E G 2002/2003 Tune id 2 [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackElevation - "Ocean Rain" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!