Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Asperge
House DJ



Registered: Mar 2002
Location: Leiden

Beatport.com mp3s zijn 320kbps


___________________
DJ Arjan Kreischer.com is online!

Old Post May-07-2005 18:22 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tijs08
a.k.a Dj Teagle



Registered: Feb 2001
Location: Rotterdam (Posse), Holland

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
Pioneer 1000 vinyl mode, verschilt echt niet veel van een cdj100 apparaatje, gewoon ff wennen aan de jog wheel


ik snap jou niet hoor! Dat is toch een totaaaaal andere techniek??? draaien met cdj 100s heeft totaal niks te maken met het echte 'dj' zijn. beetje aan dat jog wheel slingeren??? daar gaat het toch niet om als je wilt draaien.. je wil hem op het goeie moment erin gooien precies zoals je met een plaat zou doen... en daar komt nog eens bij dat als je net begint met draaien je totaal nog niet kan beat matchen... en met zo'n jog wheel word dat dan ook erg lastig!

ik heb helemaal niks met dat gedoe over het geilen op cdj1000s... weet ook niet hoe jij erbij komt, maar het is gewoon een vet apparaat en staat niet voor niks in bijna iedere gerespecteerde club ter wereld...


___________________

Old Post May-08-2005 10:19  Netherlands
Click Here to See the Profile for tijs08 Click here to Send tijs08 a Private Message Add tijs08 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun



Registered: Jun 2001
Location: CapeTown

quote:
Originally posted by tijs08
ik snap jou niet hoor! Dat is toch een totaaaaal andere techniek??? draaien met cdj 100s heeft totaal niks te maken met het echte 'dj' zijn. beetje aan dat jog wheel slingeren??? daar gaat het toch niet om als je wilt draaien.. je wil hem op het goeie moment erin gooien precies zoals je met een plaat zou doen... en daar komt nog eens bij dat als je net begint met draaien je totaal nog niet kan beat matchen... en met zo'n jog wheel word dat dan ook erg lastig!

ik heb helemaal niks met dat gedoe over het geilen op cdj1000s... weet ook niet hoe jij erbij komt, maar het is gewoon een vet apparaat en staat niet voor niks in bijna iedere gerespecteerde club ter wereld...


- met een cdj100 kun je de plaat er toch ook op het goeie moment erin gooien??

- Leren draaien met een jog wheel, lastig? Tja daar heb je op de cdj1000 even last mee als de cdj100


het is idd een vet apparaat ja, alleen vind ik het jammer dat sommige artiesten/djs die apparaten persé nodig hebben, terwijl ze alleen simpel een plaatje mee mixen, wat ook kan met een cdj100, en je kan mij niet vertellen dat je met een cdj100tje niet kunt mixen. als je plain mixed, dan is de cdj100 niks minder als de 1000.


___________________
I hate the global warming hoax

Old Post May-08-2005 10:44 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict



Registered: Feb 2002
Location: Amsterdam (NL)

Oeh, ik heb net even op www.pioneerprodj.com even wat filmpjes en dingen bekeken en wat hebben ze een vette spullen zeg Ik zou best die DJM-909 mixer willen hebben, beetje jammer dat dat ding zo duur is alleen. Maar wat een vet ding zeg!


___________________

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post May-08-2005 11:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endless_Trance
Senior tranceaddict



Registered: Mar 2005
Location: The Netherlands

ff wat anders

Is het mogelijk dat een mens verschil kan horen van een mp3 op
192 KB/s met een mp3 van bijv 320 kb/s.

Ik was namelijk vestrikt geraakt in deze discussie. En kon alleen geen antwoord geven.

Old Post May-09-2005 17:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for Endless_Trance Click here to Send Endless_Trance a Private Message Add Endless_Trance to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ



Registered: Mar 2002
Location: Leiden

quote:
Originally posted by Endless_Trance
ff wat anders

Is het mogelijk dat een mens verschil kan horen van een mp3 op
192 KB/s met een mp3 van bijv 320 kb/s.

Ik was namelijk vestrikt geraakt in deze discussie. En kon alleen geen antwoord geven.


Gewoon uitproberen zou ik zeggen, ik hoor wel degelijk veschil, anderen weer niet, heel persoonsgebonden dus...


___________________
DJ Arjan Kreischer.com is online!

Old Post May-09-2005 19:04 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun



Registered: Jun 2001
Location: CapeTown

hangt er vanaf waarmee je het afspeeld, speel je het af op een random pc speaker i.c.m een cheap soundblaster setje hoor je probably geen verschil. Ook hangt het ervan af wat de source is (cd, vinyl e.d)

Wel grappig ik heb laatst met een vriend van me een test gedaan, met een grote PA set, en we hadden 5 nummers van officiele singles geript. 1tje 192, en 1tje 320. op 1 cdtje gedrukt. en dan kun je het wel degelijk horen.


___________________
I hate the global warming hoax

Old Post May-09-2005 19:08 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

zeker wel, als de bron ook maar goed is. verschil in 192 en 320 ligt vooral in de 'warmte' van het geluid, meer klank, meer tonen, minder dof (alsof je in een blikje luisterd)


___________________
We from Toilet Duck® recommend Toilet Duck®.

Old Post May-09-2005 19:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict



Registered: May 2001
Location: Netherlands,Amsterdam

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
- met een cdj100 kun je de plaat er toch ook op het goeie moment erin gooien??

- Leren draaien met een jog wheel, lastig? Tja daar heb je op de cdj1000 even last mee als de cdj100


het is idd een vet apparaat ja, alleen vind ik het jammer dat sommige artiesten/djs die apparaten persé nodig hebben, terwijl ze alleen simpel een plaatje mee mixen, wat ook kan met een cdj100, en je kan mij niet vertellen dat je met een cdj100tje niet kunt mixen. als je plain mixed, dan is de cdj100 niks minder als de 1000.



ik heb best wel vaak mijn cdj100s meegenomen naar een club omdat ik hem lekker vind draaien .


___________________
quote:
Originally posted by Chicane
update je sig eens hoer!


[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post May-18-2005 08:43 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun



Registered: Jun 2001
Location: CapeTown

quote:
Originally posted by DjRV
ik heb best wel vaak mijn cdj100s meegenomen naar een club omdat ik hem lekker vind draaien .



ja dat bedoel ik. cdj100 is ook een super apparaat , maar mensen moeten niet zeiken dat ze met een cdj100 minder goed kunnen mixen dan met een cdj1000


___________________
I hate the global warming hoax

Old Post May-18-2005 08:47 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lynxx
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Utrecht

Goh, gisteren voor het eerst in een duitse club CDJ1000's gezien.
Normaal hebben ze alleen van die dubbele dingen, zelfs in de meest vette tenten hier in dortmund. Het kan dus idd prima zonder


___________________
if you follow others you're always behind!

Old Post May-19-2005 14:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Lynxx Click here to Send Lynxx a Private Message Add Lynxx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
subtrance
Senior tranceaddict



Registered: May 2002
Location: In your mind

weet iemand misschien een site waar uitgelegd wordt hoe je ableton live nou precies als Dj-tool kunt gebruiken? ik heb al een aantal functies ontdekt maar niet echt de dingen die ik verwacht had. dus hoe kun je bv. auto beatmatchen en effecten enzo toevoegen? dat vind ik allemaal niet?

thanks!


___________________
Cataleptic State

Old Post May-31-2005 18:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for subtrance Click here to Send subtrance a Private Message Add subtrance to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPretty old track that needs IDing [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBogart & Gable - "Year Of The Dragon" (Club Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:36.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!