Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

quote:
Originally posted by raoel
Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou Menno, en zo doen de meeste het denk ik ook wel. Na de tune gooi je plaat 2 erin luistert of dat je nog moet corigeren, lopen de beats gelijk dan kloppen de maten ook en je kunt met de (x)fader(s) gaan spelen om plaat 2 er in te mixen. echter.......

Voor mijn gevoel komt die tune om de 32 beats en vaak zelfs om de 16.
Heel veel platen hebben tegen het einde nog een break (te herkennen aan een donker stuk vinyl), na deze break zijn er 3 mogelijkheden:
- Afbouw plaat begint direct (tis meteen een stevige baslijn)
- Je krijt nog 2 maten, Tune en vervolgens de afbouw
- Je krijgt 4 volle maten, Tune en vervolgens afbouw

Die break komt bij heel veel platen voor en als je twijfelt of je de plaat al kan mixen kun je um er altijd ingooien. Ik gebruik de eerste maat dan meestal nog voor te corigeren en ondertussen luister ik naar plaat 1 om te horen of ik niet nog beter (minstens) 2 maten had kunnen wachten.
Had je dat beter kunnen doen breng je plaat 2 terug naar je "ingooi" () punt en gooi je um erin als de eerste 2 maten na de break voorbij zijn.
Je herhaalt het corigeren en luisteren. Eventueel laat je de plaat lopen of je zet plaat 2 weer terug.



Meestal gooi ik hem ook na de break erin. Ligt er ook aan hoeveel maten er nog achter komen. Ook ligt dat aan de plaat die nu opstaat of aan de plaat die je erin wilt gooien of deze een oneven aantal maten heeft. Of misschien wel een halve maat heeft...


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-21-2003 21:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

Nog iets.

Misschien heeft iemand het zelfde probleem, maar sommige platen zijn bij mij echt heel zacht opgenomen. Ik moet dan de gain helemaal open zetten en dan gaan ze nog niet eens in het rood. Dan moet ik de knoppen, die normaal in dat slotje vallen (om het zo maar te zeggen en dan staan ze halverwege) op drie kwart zetten en dan de gain nog helemaal open. Dan komt hij zo nu en dan in het rood. Dit heb ik bij een aantal platen van mij, dus aan de naalden ligt het niet. Ook zijn sommige platen ontzetten hard opgenomen.

Hier baal ik echt van!!! Vooral omdat ik Arctic Quest - Raygun heb gekocht en deze is echt zacht opgenomen...


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-21-2003 22:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

wat dacht je van gewoon het main-volume van je mixer meer open draaien?? dan red je het wel met de gains


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-21-2003 23:52  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by MennoB
Nog iets.

Misschien heeft iemand het zelfde probleem, maar sommige platen zijn bij mij echt heel zacht opgenomen. Ik moet dan de gain helemaal open zetten en dan gaan ze nog niet eens in het rood. Dan moet ik de knoppen, die normaal in dat slotje vallen (om het zo maar te zeggen en dan staan ze halverwege) op drie kwart zetten en dan de gain nog helemaal open. Dan komt hij zo nu en dan in het rood. Dit heb ik bij een aantal platen van mij, dus aan de naalden ligt het niet. Ook zijn sommige platen ontzetten hard opgenomen.

Hier baal ik echt van!!! Vooral omdat ik Arctic Quest - Raygun heb gekocht en deze is echt zacht opgenomen...

Hehe... komt er gewoon op neer dat het bereik van je gain's niet groot genoeg is... en dat ligt weer aan de kwaliteit van de mixx0r...

Old Post Nov-22-2003 01:05 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

quote:
Originally posted by eieregooie
Hehe... komt er gewoon op neer dat het bereik van je gain's niet groot genoeg is... en dat ligt weer aan de kwaliteit van de mixx0r...



Nou ik kan het wel halen, maar dan moet ik de low, mid en high knoppen wat verder open draaien. Maar aangezien dat die dan niet meer in zo'n slotje vallen, staan ze niet gelijk en scheelt de bas een heel stuk als ik hem een stukje terug of verder draai.

Ik kan de knoppen wel helemaal door draaien, maar als ik dan in mix dan moet je een heel eind draaien en dan krijg je ff geen bas en dan in eens kei hard, omdat het ff duurt voordat je die knop helemaal hebt door gedraaid.

Maar ei, heb jij hier dan geen last van?? Zoniet, welke mixer heb jij dan??


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-22-2003 08:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

Deze mixer heb ik:

Gemini PS-626i


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-22-2003 08:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by AlFerox
wat dacht je van gewoon het main-volume van je mixer meer open draaien?? dan red je het wel met de gains




als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-22-2003 09:01  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

quote:
Originally posted by AlFerox


als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren


Bedoel je de Master??


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-22-2003 12:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by MennoB
Ik kan de knoppen wel helemaal door draaien, maar als ik dan in mix dan moet je een heel eind draaien en dan krijg je ff geen bas en dan in eens kei hard, omdat het ff duurt voordat je die knop helemaal hebt door gedraaid.



Als je een curve~verschil in je EQ heb dan heb je wel een hele gare.
Als je een delay in je mixer zelf heb dan zou ik een andere mixer kopen. (Al vind ik een delay in een mixer opzich al heel vreemd)


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-22-2003 13:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by MennoB
Bedoel je de Master??


master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-22-2003 18:05  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Joost008
...Walking on Clouds...



Registered: Sep 2001
Location: Raalte, the Netherlands

quote:
Originally posted by AlFerox
master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt


Das de master op die Gemini jah, heb hem zelf ook


___________________
Some dance to Remember, Some dance to Forget....

My Songs of the Moment:
Madonna - Die Another Day (DJ Tiesto Remix)
DJ Danjo & Rob Styles - Duende (Signum Remix)
Hertz - Recreate (Montana Re-Edit)

Old Post Nov-22-2003 18:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Joost008 Click here to Send Joost008 a Private Message Visit Joost008's homepage! Add Joost008 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

quote:
Originally posted by AlFerox
master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt



Dus je bedoeld dat ik hem in het groen/geel moet zetten en dan met de master de output in het rood moet draaien


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-22-2003 18:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown artist - "it's all about house music'' (lyrics) from junior jack EM set [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJam X & De Leon - "Elektrisch" (Original Dub Mix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:39.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!