Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by TranceFool
Nu we het toch over maten hebben. Bij sommige technoplaten vind ik het erg moeilijk om de maten te herkennen. Een goed voorbeeld voor mezelf is Marco Carola - Diapason (denk dat veel mensen dit nummer wel kennen). Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor?
Ik heb het idee dat het nogal een domme vraag is, maar ik vroeg het me al een tijdje af

Ik neem aan dat je bedoelt dat je wel het begin en einde van bars (= 4 beats) herkent, maar niet van phrases (= 4 bars, dus 16 beats). Heb ik zelf ook wel eens, bij sommige platen is dat nou eenmaal lastig.

Het enige dat je echt kan doen is:

- als je de plaat erop legt even goed luisteren voordat je meteen gaat beatmatchen en proberen de structuur van een phrase te herkennen (maar ja, dat helpt dus ook niet altijd)

- zeggen: f*ck it, zolang de bars maar aligned zijn.. dat hoor je wel vaker, zeker bij techno valt het niet zo heel erg op..


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-21-2003 09:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

ja dat bedoelde ik ja, ben niet echt thuis in al die termen , de bars herken ik altijd wel ja. tis iig weer een stukkie duidelijker


___________________
Latest mixes: http://soundcloud.com/rhorjus

Old Post Nov-21-2003 09:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by basd
Ik neem aan dat je bedoelt dat je wel het begin en einde van bars (= 4 beats) herkent, maar niet van phrases (= 4 bars, dus 16 beats). Heb ik zelf ook wel eens, bij sommige platen is dat nou eenmaal lastig.

Het enige dat je echt kan doen is:

- als je de plaat erop legt even goed luisteren voordat je meteen gaat beatmatchen en proberen de structuur van een phrase te herkennen (maar ja, dat helpt dus ook niet altijd)

- zeggen: f*ck it, zolang de bars maar aligned zijn.. dat hoor je wel vaker, zeker bij techno valt het niet zo heel erg op..



gewoon hardcore gaan draaien, heb je nergens last van


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-21-2003 17:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by New Wave
gewoon hardcore gaan draaien, heb je nergens last van


Heh, dat zeg je nou wel... Maar als ik nu nog eens probeer hardcore te mixen heb ik het er best moeilijk mee hehe...

Old Post Nov-21-2003 17:45 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by eieregooie
Heh, dat zeg je nou wel... Maar als ik nu nog eens probeer hardcore te mixen heb ik het er best moeilijk mee hehe...


Mwjha das logisch, je ken gewoon niet draaien jij


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-21-2003 17:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by New Wave
Mwjha das logisch, je ken gewoon niet draaien jij


Like jij me ooit hebt horen draaien, bij de 1e plaat van je gelijk in slaap

Old Post Nov-21-2003 17:52 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by eieregooie
Like jij me ooit hebt horen draaien, bij de 1e plaat van je gelijk in slaap


Ik ga op mijn gevoel af
Kijk naar uitslag van ned-schot, die 6-0 voelde ik ook
Ik heb een gave en ik voel gewoon dat je waardeloos bent


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Nov-21-2003 17:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

quote:
Originally posted by New Wave
Ik ga op mijn gevoel af
Kijk naar uitslag van ned-schot, die 6-0 voelde ik ook
Ik heb een gave en ik voel gewoon dat je waardeloos bent


Als je nou ook de loting goed hebt voorspeld begin ik je misschien te geloven

Old Post Nov-21-2003 20:25 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

Ik mix altijd met in m'n gedachten dat 32 beats, 1 is.

Voorbeeld (wat tussen haakjes staat denk ik in m'n hoofd):

Om de 64 beats (2 dus), gaat er na de tune steeds van toontjes en belletjes weg (om zo maar te zeggen). De plaat is afelopen na 256 beats (8 dus). De plaat die ik erin ga mixen is voordat ik het punt heb waarbij de andere plaat afgelopen moet zijn 224 beats (7 dus). Als de plaat 32 beats (1 dus) na de tune is, gooi ik de andere plaat erin. Zo kom ik dus altijd goed uit, mist het anders beter klinkt...

Meestal lukt dit voor de eerste keer (zonder eerst te luisteren of de platen wel bij elkaar passen), maar soms zeg ik de naald ff terug (als ik aan het oefenen ben he ) en doe ik het opnieuw zodat het wel goed klint...


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben niet echt goed in dingen uitleggen


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-21-2003 20:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

Hehe... en dan is wel platenkennis vereist! Je kan onmogelijk van al je platen onthouden of ze bijv. een stuk van 7 hebben... Bij de platen die je vaak draait natuurlijk wel

Old Post Nov-21-2003 20:51 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

quote:
Originally posted by MennoB

Om de 64 beats (2 dus), gaat er na de tune steeds van toontjes en belletjes weg (om zo maar te zeggen).


Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou Menno, en zo doen de meeste het denk ik ook wel. Na de tune gooi je plaat 2 erin luistert of dat je nog moet corigeren, lopen de beats gelijk dan kloppen de maten ook en je kunt met de (x)fader(s) gaan spelen om plaat 2 er in te mixen. echter.......

Voor mijn gevoel komt die tune om de 32 beats en vaak zelfs om de 16.
Heel veel platen hebben tegen het einde nog een break (te herkennen aan een donker stuk vinyl), na deze break zijn er 3 mogelijkheden:
- Afbouw plaat begint direct (tis meteen een stevige baslijn)
- Je krijt nog 2 maten, Tune en vervolgens de afbouw
- Je krijgt 4 volle maten, Tune en vervolgens afbouw

Die break komt bij heel veel platen voor en als je twijfelt of je de plaat al kan mixen kun je um er altijd ingooien. Ik gebruik de eerste maat dan meestal nog voor te corigeren en ondertussen luister ik naar plaat 1 om te horen of ik niet nog beter (minstens) 2 maten had kunnen wachten.
Had je dat beter kunnen doen breng je plaat 2 terug naar je "ingooi" () punt en gooi je um erin als de eerste 2 maten na de break voorbij zijn.
Je herhaalt het corigeren en luisteren. Eventueel laat je de plaat lopen of je zet plaat 2 weer terug.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-21-2003 21:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

Nou eerlijk gezegt onthoud ik dat wel bij al m'n platen, EI. Ik heb er nog maar 100 he


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Nov-21-2003 21:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackEasy Judge Jules 1999 ID [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackair - surfing on a rocket [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:08.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!