Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De irritaties des levens
Pages (50): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
The_G0dfather
faisant cagnard



Registered: Sep 2004
Location: Corleone, Sicilia

quote:
Originally posted by Pumaz
Mensen die 'seksen' (werkwoord) zeggen


Inderdaad, just do it


___________________

Old Post Jan-24-2010 16:33  Italy
Click Here to See the Profile for The_G0dfather Click here to Send The_G0dfather a Private Message Add The_G0dfather to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

quote:
Originally posted by CygnusX
Dat was begin 2007. Ondertussen zou het geld wel allemaal gebruikt zijn. Dat er werkingskosten zijn is normaal. 6 à 15% valt nog mee.


http://www.earthtimes.org/articles/...ami-budget.html

Hier zie, van een maand geleden. 83% uitegegeven.

Of hier van het NL'se fonds http://tsunami555.blogspot.com/
Maar ondertussen strijken er aldaar wel een aantal mensen jarenlang bestuursvergoedingen op (en die gaan niet minder zijn dan de profit sector). Dat soort mensen doen dat niet uit idealistische motieven itt de vrijwilliger aan de basis.

je mag altijd een beetje kritisch zijn tov die goede doelen hoor.


quote:

Nog een veelgebruikt excuus om zelf rechtstreeks niets te moeten geven


Dat is geen excuus, die heb ik niet nodig aangezien ik mij niet hoef te verantwoorden. Zolang jij maar gegeven hebt zodat je geweten in orde is. Ik ga er iig mijn slaap niet voor laten, dus iedereen tevreden .


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jan-25-2010 16:05  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

Met dat bericht van het Rode Kruis is niets mis. 83% uitgegeven in september 2009, ongeveer 90% in december 2009. Nog even en alles is uitgegeven. Het zou ook niet goed zijn als alles in een half jaar tijd was uitgegeven he? Dan pas zou er misbruik zijn.

Maar dat er naast de 100% eerlijke organisaties ook altijd organisaties zullen zijn die een (klein) deel voor hunzelf houden (voor kosten of toekomstige rampen), dat ga ik niet tegenspreken of ontkennen.

Het ging me vooral om jouw uitspraken dat "het geld van de tsunami-acties nog altijd op de rekeningen van de organisaties staan" en dat "maar een minimaal deel bij de bevolking terecht is gekomen". Die uitspraken lijken me nog altijd erg overdreven.

quote:
Originally posted by MikeVee
Dat is geen excuus, die heb ik niet nodig aangezien ik mij niet hoef te verantwoorden. Zolang jij maar gegeven hebt zodat je geweten in orde is. Ik ga er iig mijn slaap niet voor laten, dus iedereen tevreden .


Dan is't goed Het is je volste recht om geen fuck te geven om het onrecht in de wereld.

Old Post Jan-25-2010 18:27 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Visit CygnusX's homepage! Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by CygnusX
Dan is't goed Het is je volste recht om geen fuck te geven om het onrecht in de wereld.


Dat is ook nogal 'n straffe uitspraak hé

Je kunt er wel degelijk om geven, maar je moet het in z'n context plaatsen. Dergelijke bijdrage-acties aan tsunami & haïti zijn inderdaad wel nuttig en nodig; maar tevens overroepen en de motieven ervoor van sommige landen/individuen zijn vaag. Waarom moeten er eerst rampen gebeuren voor er wat steun komt? Ervoor zaten die mensen in haïti ook al te creveren hoor. En gebieden zoals Darfour die er veel erger aan toe zijn dan Haiti daar kijkt al decennialang geen kat naar...

Het is ook niet omdat je niet bijdraagt aan zo'n gemediatiseerd gebeuren dat je niet om onrecht zou geven in de wereld. Ik voel me in dit geval ook alleszins niet geroepen om persoonlijk bij te dragen.

Old Post Jan-25-2010 18:35  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

Heh, ik wou net iets soortgelijk posten Luc.

Die opgeklopte mediahypes waarbij iedereen opeens goedhartige moraalridder wordt, niks voor mij. Enfin, alle beetjes helpen, maar op deze manier krijg ik steeds een wrang gevoel. Maar nu zijn de gewetens weer gesust tot de volgende sensatie hé.


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jan-25-2010 18:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Die opgeklopte mediahypes waarbij iedereen opeens goedhartige moraalridder wordt, niks voor mij. Enfin, alle beetjes helpen, maar op deze manier krijg ik steeds een wrang gevoel.

Ik vind het frappant dat sommigen zich zo ergeren aan dergelijke acties terwijl die toch alleen maar goed bedoeld zijn en alleen maar mensen zullen helpen. Het kwaad is geschied, zou het niet veel wranger aanvoelen als we helemaal niets deden?

quote:
Originally posted by Push2005
Waarom moeten er eerst rampen gebeuren voor er wat steun komt?


Dat zal wel eigen zijn aan het mensdom zeker? Darfour is inderdaad al lang over tijd voor een benefiet-actie. Het is pas als er genoeg (media-)aandacht voor komt dat er zoiets gebeurt.

Het draait voor een groot deel om het sussen van ons geweten, ja. Maar wat is het alternatief?

Ik heb kennissen (2 koppels) die tijdens de tsunami ter plaatse op vakantie waren. Ze zijn bij thuiskomst begonnen met het inzamelen van geld met allerlei acties. Sindsdien gaan ze minstens 1 keer per jaar terug als "toeristen zonder vakantie" en ondertussen hebben ze er al veel mensen geholpen met oa. de bouw van een school.

Old Post Jan-25-2010 19:06 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Visit CygnusX's homepage! Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics



Registered: Dec 2003
Location: Mass-Oven

quote:
Originally posted by Push2005
Ervoor zaten die mensen in haïti ook al te creveren hoor. En gebieden zoals Darfour die er veel erger aan toe zijn dan Haiti daar kijkt al decennialang geen kat naar...

en wat is jouw bedrage dan? deed je dan al iets bijzonder nog voor dat er rampen waren? ga je mss elke zondag vrijwillig soep uitdelen aan de arme kinderen in afrika? ja ze zaten al te 'creveren' dus ja laat ze dan ook maar... het is niet de moeite om er naar te kijken. ze zouden beter kijken naar ons eigen land, dat de economie maar blijft draaien. als ik het maar goed heb. en dan staan ze te kijken dat er zoveel buitenlanders proberen hier iets op te bouwen. mja men zo'n mentaliteit geraken we ook geen ruk vooruit.


___________________
quote:
Originally posted by Meat187
Because "American Football" is neither played with a ball nor with your feet. It should be called Handegg.

Old Post Jan-25-2010 19:30  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

In mijn jonge tijd waren mensen uit het leger nog harde mannen waarop je kon rekenen dat ze de kastanges uit het vuur gingen halen als dat nodig is.
Tegenwoordig zijn het blijkbaar allemaal wereldverbeterende boomknuffelaars die enkel zandzakjes kunnen uitdelen bij wat regen in het land of internationaal gezien wat tentjes gaan opbouwen na de feiten.
Doet de crem toch nog iets goed met kazernes te sluiten.




edit: na 10 min nog niemand gehapt


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Last edited by MikeVee on Jan-25-2010 at 19:48

Old Post Jan-25-2010 19:37  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

Den Dries is onderweg naar u met zijn tank.


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jan-25-2010 19:50  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics



Registered: Dec 2003
Location: Mass-Oven

quote:
Originally posted by MikeVee

Tegenwoordig zijn het blijkbaar allemaal wereldverbeterende boomknuffelaars die enkel zandzakjes kunnen uitdelen bij wat regen in het land of internationaal gezien wat tentjes gaan opbouwen na de feiten.
Doet de crem toch nog iets goed met kazernes te sluiten.

1. 9 februari vertrek ik voor 4 maanden naar libanon, om daar mee te bouwen aan de samenleving
2. ik heb geen last van de sluitingen.
3. Per ignem et Aquam


___________________
quote:
Originally posted by Meat187
Because "American Football" is neither played with a ball nor with your feet. It should be called Handegg.

Old Post Jan-25-2010 19:57  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Kaidreas
en wat is jouw bedrage dan? deed je dan al iets bijzonder nog voor dat er rampen waren? ga je mss elke zondag vrijwillig soep uitdelen aan de arme kinderen in afrika? ja ze zaten al te 'creveren' dus ja laat ze dan ook maar... het is niet de moeite om er naar te kijken. ze zouden beter kijken naar ons eigen land, dat de economie maar blijft draaien. als ik het maar goed heb. en dan staan ze te kijken dat er zoveel buitenlanders proberen hier iets op te bouwen. mja men zo'n mentaliteit geraken we ook geen ruk vooruit.


Vind ik maar een flauwe reactie. Wat zou mijn bijdrage dan moeten zijn ? Elke maand 50 euro storten zou van mij een betere mens maken dan 'er niet naar om te kijken' ? Ik ben me er goed van bewust dat we het hier goed hebben; en soms staat de hele maatschappij er te weinig bij stil als je onze situatie vergelijkt met die van hen en dat er hier dan nog mensen klagen...

Maar ik hóef ook helemaal niets te doen. Ga jij een glas minder drinken op oudejaar wetende dat er in die 10 seconden aftelling naar het "gelukkige nieuwe jaar" ergens in de wereld 20 kinderen gestorven zijn? Ik dacht het niet. Er is veel onrecht,maar als individu kun je daar toch weinig aan doen (en dat is niet hetzelfde als zeggen dat je maar in je lot moet berusten). Het is zeer goed van jou dat je op vredesmissie gaat en daar mensen gaat helpen; het is zeker niet minder slecht van mij om hier thuis te zitten en mijn eigen steentje bij te dragen aan het locale systeem.

Old Post Jan-25-2010 20:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

Fijn voor u dat je wat mag gaan opbouwen wat echte legers kapotgeschoten hebben. Het belgische leger, de kuisvrouwen in de militaire hirarchie.
En wat over een paar jaar nog eens mag opgebouwd worden (ik laat even in het midden of de oorzaak hiervan een nieuwe opstoot van geweld is of een slechte opbouw).


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jan-25-2010 20:20  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De irritaties des levens
Post New Thread    Post A Reply

Pages (50): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack played by Derrick may needed [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFreebase - "Broken" (Fire & Ice Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:13.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!